Tuesday, December 2, 2014

Sustained Release Vita-C Plus

Assalamualaikum
Ketemu lagi peminat vitamin tersayang..

Perkongsian hari ini tentang Vitamin C Shaklee yang dipanggil Sustained Release Vita-C yang bermaksud pelepasan berperingkat mengikut keperluan badan. Berikut adalah info tentang vitamin C yang dipetik daripada sebuah artikel Indonesia
(Credit to http://www.amazine.co)


Lemon


"Menjadi tua adalah sesuatu yang tidak boleh dielakkan.Akan tetapi, keinginan untuk selalu kelihatan muda dan cantik serta kulit bercahaya adalah sesuatu yang dirindukan setiap orang," 
Punca penuaan dan fungsi vitamin c
>>Berita buruk, gaya hidup, tabiat pemakanan yang buruk, dan tekanan akibat persekitaran kerja membuat banyak lelaki dan wanita mengalami penuaan. 
>>Munculnya garis-garis halus di sekitar mata dan dahi terkadang telah boleh diperhatikan pada orang yang baru berusia 20-an.
>>Penuaan memang tidak boleh dielakkan tetapi paling tidak boleh ditangguhkan kehadirannya.
>>Vitamin sangat penting dalam memelihara kesihatan keseluruhan termasuk kesihatan kulit.
>>Vitamin melakukan banyak fungsi biokimia penting seperti bertindak sebagai hormon, pengantara isyarat sel, pengatur sel, dan antioksidan.
>>Tubuh tidak boleh membuat vitamin dalam jumlah yang cukup sehingga memerlukan pengambilan daripada makanan.
Kajian terbaru mengesahkan bahawa vitamin C yang digunakan dalam produk penjagaan kulit terbukti dapat meningkatkan kualiti kulit.
  • Vitamin C mempunyai harta antioksidan sehingga mempunyai keupayaan untuk melawan radikal bebas yang menyumbang dalam proses penuaan.Radikal bebas merujuk pada molekul tidak stabil yang mempunyai kesan negatif terhadap tubuh yang boleh mencetuskan kanser dan proses penuaan.
  • Vitamin C berkesan melindungi kulit terhadap radikal bebas. Radikal bebas dicetuskan antara lain oleh pendedahan cahaya matahari langsung, pencemaran alam sekitar, dan merokok.

  • Vitamin C juga berfungsi meningkatkan pengeluaran kolagen dalam kulit. Kolagen merupakan elemen protein yang penting untuk mengetatkan kulit.
    Ketika kolagen tidak dihasilkan dalam jumlah yang cukup, kulit akan berubah membosankan dan mula kehilangan keanjalan
    Dari sini terlihat bahawa mengambil diet yang kaya akan vitamin C akan bagus untuk rawatan kulit.Tentu vitamin C sahaja tidak akan automatik membuat kulit menjadi berseri. Akan tetapi diet seimbang dengan pengambilan vitamin C yang cukup akan memperbesar peluang anda mempunyai kulit yang kencang dan cantik.
    Vitamain C turunkan berat badan
    Jika anda ingin menurunkan berat badan, pastikan kalori yang dibakar harus lebih dari kalori yang dimakan.Diet kaya nutrisi akan membantu mendapatkan hasil maksimum dari kalori yang dimakan.
    Diantara pelbagai nutrisi, ternyata vitamin C mempunyai peranan yang signifikan dalam penurunan berat badan.
    Kajian yang dilakukan oleh jabatan nutrisi di Arizona State University menunjukkan bahawa orang yang mengambil vitamin C dalam kadar yang rendah tidak mampu menghilangkan lemak cekap kerana orang yang mengambil vitamin C dengan kadar yang mencukupi.
    Jika anda berhasrat untuk menurunkan berat badan dengan menggunakan vitamin C, berikut tips yang boleh dilakukan agar hasilnya lebih berkesan:

    1. Penggunaan makanan yang kaya akan vitamin C

    Pelbagai jenis buah citrus, terutama oren merupakan buah yang kaya akan vitamin C, mengandung sekitar 75 mg. Brokoli juga merupakan sumber makanan yang kaya vitamin C dengan kandungan sebanyak 45 mg per 1/2 cawan.
    Sepotong tomato mengandungi vitamin C sebanyak 25 mg. Setengah pepaya mempunyai kandungan vitamin C sebanyak 95 mg.
    Kiwi yang berukuran sedang mengandung sekitar 55 mg vitamin C. Strawberi mengandungi 82 mg vitamin C per cawan, sedangkan lada merah manis mengandungi 141 mg vitamin C per 1/2 cawan.

    2. Sediakan makanan dengan tepat

    Dianjurkan untuk makan buah-buahan dan sayur-sayuran yang masih mentah, kerana kira-kira 60 peratus vitamin C rosak kerana panas. Jika perlu dimasak, gunakan hanya sedikit air sehingga nutrisi tidak hilang ke dalam air ketika dimasak.

    3. Minum tambahan vitamin C

    Dos harian vitamin C yang disyorkan adalah sekitar 70-90 mg. Namun kajian terbaru menunjukkan bahawa manusia perlu mengambil vitamin C hingga 1000 mg / hari, lebih daripada dos yang disyorkan.
    Makanan tambahan vitamin C didapati dalam pelbagai bentuk, mulai dari tablet, kapsul, sehingga yang boleh dikunyah. Olah kerana itu dianjurkan untuk minum tambahan vitamin C selepas makan 2-3 kali sehari.

    4. Penggunaan diet seimbang dan sukan teratur

    Walaupun vitamin C mempunyai peranan penting dalam penurunan berat badan, namun tujuan ini tidak boleh dicapai hanya dengan bergantung kepada vitamin C sahaja.
    Mengambil diet atau makanan yang seimbang dan melakukan sukan secara rutin merupakan cara terbaik untuk membakar kalori yang berlebihan.
    Menambah vitamin C dengan menerapkan pola diet sihat dan sukan teratur akan membantu menurunkan berat badan secara lebih berkesan. 
    Pelbagai vitamin c yang dijual di pasaran. Tetapi pilihan saya tetap Sustained Release Vita-C Plus Shaklee 500mg.
 Harga RM92.50 sebotol mengandungi 180 tablet. Kalau beli 6 percuma 1 , jimat RM92.50 dan tambah lagi dengan keahlian percuma. Lepas tu dapat money cashback bulan seterusnya. Sebagai ahli anda akan dapat diskaun lebih kurang 20% untuk setiap produk Shaklee. Daftar ahli tidak semestinya buat bisnes, untuk makan sendiri dan keluarga pun boleh sebab ibu-ibu lah yang wajib menjaga kesihtan keluarga.

Untuk dapatkan info lanjut hubungi saya :
 0126743859
Mariam Jamilah Abdullah
Independent Shaklee Distributor


No comments:

Post a Comment