Sunday, November 23, 2014

SET DETOX UNTUK BADAN

Assalamualaikum..
Bismillah..
Salam sayang pelayar blog sekalian..

Kali ini nak cerita pasal toksin dalam badan. Ramai antara kita tak kisah pun toksin ada atau tidak, banyak atau sikit ke dalam badan kita. Mungkin budaya kita memang kurang mementingkan kesihatan. Lagipun kita kurang didedahkan dengan info kesihatan yang betul dalam kehidupan seharian.


Apa itu toksin dan apa kesannya kepada tubuh badan kita?
Toksik dalam tubuh badan kita terjadi akibat pencemaran. Antaranya ialah pencemaran makanan akibat dari bahan kimia seperti racun perosak, racun serangga dan baja kimia dalam aktiviti pertanian. Kesihatan manusia menjadi teruk apabila menggambil makanan yang menggandungi bahan pengawet, perasa tiruan, bahan tambahan dan sebagainya. Inilah antara sebabnya terjadi pelbagai penyakit seperti barah, migrain dan sebagainya.
Kini tidak ramai terfikir untuk melakukan pembuangan toksik dalam badan. Bayangkan jika seseorang yang tidak pernah membuang toksik sejak lahir sehingga umurnya mencecah 40 tahun, bermakna macam -macam racun yang terkumpul dalam badan akhirnya termendap pada tapak kaki .Jika sistem semulajadi tubuhnya tidak mampu membuang toksik tersebut ia akan membuat seseorang itu akan mengalami sakit gout, kulit menjadi kusam dan sebagainya lagi. Toksik terdapat pada seluruh organ manusia, dimana sebahagian besarnya terhasil apabila sisa makanan yang tidak dicerna sepenuhnya, pemakanan ubat-ubatan kimia, MEROKOK dan sebagainya. Antara penyingkiran toksik secara semulajadi adalah perkumuhan seperti pembuangan air besar yang berlaku sekali sehari bagi yang normal .Selain itu toksik juga akan dikeluarkan melalui peluh hasil dari aktiviti bersukan. Toksik yang tidak dikeluarkan secara semulajadi itu akan diserap semula oleh badan.
Mengapa kita perlu membuang toksik?
Mengapa kita perlu membuang toksik? Kehidupan seharian kini sentiasa terdedah dengan beribu jenis toksik dan kimia yang berbahaya. Bahan-bahan ini boleh didapati didalam makanan, udara yang disedut ataupun didalam pil-pil untuk perubatan. Toksik ini semakin lama semakin membesar dan memberi tekanan kepada organ badan kita. Mereka ini menyerap tenaga dalaman dan fokus dan menyebabkan kita jatuh sakit, menghadapi masalah berat, sukar untuk tidur, keguguran rambut dan banyak lagi kesan-kesan buruk. Dengan mengurangkan jumlah toksik di dalam tubuh badan akan menyebabkan tubuh badan semakin sihat dan kuat.

Apakah simptom yang menunjukkan toksik telah berlebihan dalam badan?
Apakah simptom yang menunjukkan toksik berlebihan dalam badan? Toksik boleh memberi kesan kepada orang yang berbeza melalui pelbagai cara. Simptom ini adalah terlalu banyak untuk disenaraikan. Antara simptom utama adalah keletihan melampau, kesakitan otot badan, kegagalan sistem imunisasi tubuh. Disini adalah senarai simptom penyakit yang disebabkan oleh toksik berlebihan;
Acid Reflux Disease (GERD) or ( Perut Memulas)
Indigestion - ( Sakit Perut )
Irregularity - Constipation - Hard Stools - ( Buasir )
Irritable Bowel Syndrome (IBS) - Crohn's Disease
Abdominal Pain - Inflammatory Bowel Diseases (IBDs)
Spastic Colon - Colitis - Ileitis
Excess Gas - ( Perut Kembung)
Bad Breath - ( Badan Berbau )
Belching - ( kembung)
Enlarged Abdomen - Protruding Belly
Excess Stored Fat - Excess Weight - ( Kegemukan)
Skin Conditions - ( Penyakit Kulit)
Inflamed Skin - Dermatitis - Eczema - Psoriasis
Allergies and Hay Fever -( Alergik pada Makanan)
Fibromyalgia - Sciatica
Joint Pain - Arthritis - ( Sakit Kepala/ Migrain)
Insomnia - ( Kesukaran untuk tidur)
Low Energy - Loss of Mental Clarity - ( Kekurangan Tenaga/keletihan)


Bagaimana Shaklee boleh membantu?
Proses detox adalah "membersihkan dan menyucikan badan dari dalam. Proses ini penting agar badan mudah menyerap vitamin atau nutrien. Sekarang telah ramai juga sedar tentang perlunya buang toksin ni dari badan terutama apabila telah muncul simptom-simpton kepada kesihatan. Pelbagai supplemen detox juga keluar di pasaran. Di sini saya hanya ingin membantu anda untuk menjalani proses detox ini dengan supplemen yang selamat dan semula jadi dengan vitamin shaklee.

Set Detox Shaklee:
- Garlic, Alfafa Complex dan DTX Complex











Set ini RM256.25







Untuk dapatkan set ini untuk keluarga anda hubungi saya segera;

Mariam Jamilah
0126743859

No comments:

Post a Comment